Inloggen panel

Onderzoeksresultaten


Ook benieuwd naar de resultaten van onderzoek? Hieronder vindt u een aantal onderzoeken die onlangs zijn uitgevoerd. Wilt u als opdrachtgever meer informatie over het uitvoeren over online onderzoek? Neem dan contact op met http://www.directresearch.nl.

ENECO: verrast door de uitkomsten van DirectDelhpi
Onlangs is bij ENECO de DirectDelphi-methode toegepast. Onderwerp was een intern personeelsblad dat deels bedoeld is om informatie te geven aan medewerkers, maar ook om de band met het bedrijf te verstevigen. Het onderzoek is uitgevoerd onder 25 medewerkers. Uit de eerste ronde kwamen verrassende resultaten, de tweede ronde is gebruikt om de resultaten te toetsen en verder uit te diepen. Yvonne van de Pas, onderzoeker bij ENECO Energie: 'De resultaten verrasten ons, enerzijds omdat blijkt dat uit zo'n onderzoek veel achtergrondinformatie komt waar je veel aan hebt, en anderzijds omdat een aantal punten naar voren kwam die we direct kunnen verbeteren aan het concept van het personeelsblad. We zijn erg tevreden over de samenwerking met DirectResearch.nl!'
Klik hier om naar de website van ENECO te gaan

Wunderland Kalkar, wat is dat ook al weer?
Niet iedereen weet precies wat de activiteiten zijn van het attractiepark Wunderland Kalkar. Bij ouderen zal het wellicht een associatie oproepen met de kerncentrale die nooit heeft gewerkt. Ondernemer Hennie van der Most zag jaren geleden zijn kans schoon om de centrale om te zetten in een attractiepark, dat nu al weer enige tijd bestaat. Tijd voor het attractiepark om eens te onderzoeken hoe bekend Wunderland Kalkar is, en wat het beeld van de gemiddelde Nederlander is. De bekendheid viel mee, de verschillende attracties en activiteiten waren deels bekend maar soms ook nog onbekend. Een van de sterke punten, de all in prijs, werd goed gewaardeerd door de Nederlanders. Ad interim Leiter PR, Marketing & Sales, René Westerhuis: 'Het is een mooi startpunt om Wunderland Kalkar verder uit te bouwen. DirectResearch.nl heeft in korte tijd veel informatie naar boven gebracht, waar we in toekomstige communicatiecampagnes veel aan hebben. We zijn erg tevreden over de samenwerking met DirectResearch.nl!'

BPF Bouwinvest onderzoekt bouwproject Sancta Maria
BPF Bouwinvest is de vastgoedbelegger van het Bedrijfstakpensioenfonds voor de Bouwnijverheid (BPF Bouw). Ongeveer een kwart van het vermogen van het pensioenfonds is belegd in vastgoed. BPF Bouwinvest ontwikkelt zelf ook bouwprojecten, zoals het nieuwe project Sancta Maria. Het bouwproject, in de toekomst gelegen bij het mooie Noordwijkerhout, zal bestaan uit villa's en bungalows in een bosrijke omgeving. DirectResearch.nl heeft voor BPF Bouwinvest onderzocht welke voorzieningen (winkels, zwembad, sauna, kinderopvang, boodschappen- en stomerijservice) de doelgroep wenst. Olav Steffers van BPF Bouwinvest: 'Het is voor ons een goede manier om inzicht te krijgen in de werkelijke behoeften van de doelgroep. We kunnen de plannen eventueel in een vroeg stadium nog bijsturen, of weten zeker dat bepaalde voorzieningen er echt moeten komen.'

Telegraaf: Opa en Oma vaker mee op vakantie
DirectResearch.nl heeft in opdracht van Center Parcs een onderzoek uitgevoerd in Nederland, België en Duitsland naar 'drie-generaties-vakanties': kinderen, ouders en grootouders. Uit het onderzoek blijkt dat deze vakantie wint aan populariteit. Eén op de drie Nederlanders gaat een keer per jaar op vakantie met kinderen en (groot)ouders. Interessant om te zien is dat de manier waarop zo'n korte vakantie wordt ingevuld per regio verschilt. Ouders uit Zuid-Nederland vinden het erg prettig als de grootouders voor de kleinkinderen zorgen, terwijl opa's en oma's uit het oosten vaker bereid zijn huishoudelijke taken op zich te nemen. Voor 62 procent van de Nederlanders is dé reden om samen op vakantie te gaan als er iets te vieren is. Bovendien versterkt een gezamenlijke vakantie de onderlinge band.


EUpanel.nl © 2017